در اولین جلسه هم اندیشی شرکت شهربان و حریم بان
شریفی سیاستها و رویکرد جدید شرکت را تبیین کرد
جلسه هم اندیشی و ابلاغ سیاستهای جدید شرکت شهربان و حریم بان با حضور احسان الله شریفی، مدیرعامل جدید شرکت شهربان و حریم بان شهرداری تهران ، معاونین و مدیران ستادی این شرکت، پیمانکاران مجری گشتهای شهربان و حریم بان ، پیمانکاران مجری طرح پارکبان و مدیران اجرایی مناطق 22 گانه برگزار شد.
به گزارش پرتال شهرداری تهران، به نقل از روابط عمومی معاونت شهرسازی و معماری، شریفی خدمت به شهروندان را هدف نهایی نیروهای اجرایی شرکت شهربان و حریم بان شهرداری تهران دانسته و گفت : با توجه به تغییر رویکرد شهرداری تهران در تبدیل شدن از یک نهاد صرفاً خدماتی به یک نهاد اجتماعی ، باید تلاش کرد تا تصویری زیبا از عملکرد و اقدامات نیروها در ذهن شهروندان نقش بسته شود ، لذا ضروریست عوامل اجرایی ضمن رعایت شئونات انسانی و اسلامی برخورد مناسبی با شهروندان داشته باشند تا منجر به ارتقاء میزان اقتدار شهرداری تهران شود.
وی همچنین در خصوص برخی از محورهای سیاستهای این شرکت نیز گفت : اطلاع رسانی شفاف قوانین و مقررات شهری به شهروندان ، تبیین حقوق و تکالیف شهروندی، استفاده از شیوه های نوین و سیستمی و حذف سیستمهای دستی و سنتی ، تعامل سازنده با مسئولین شهری و مردم بعنوان مالکین اصلی شهر ، پاک دستی نیروها ، برگزاری دوره های آموزشی هدفمند ، تقویت بخشهای نظارتی ، استفاده از ابزارهای ارتباطی ( نظیر : سامانه 1888 ، سامانه پیامکی ، سایت اینترنتی ، جلسات ملاقات عمومی ، استفاده از نظرات شهروندان ، استفاده از مشارکتهای اجتماعی ، چاپ نشریه ، ساخت تیزر ، مستند سازی فعالیت ها ) ، پیشگیری و از بین بردن بستر بروز تخلف و برخورد قاطع و بدون اغماض با متخلفین را از اولویتهای اصلی شرکت به منظور جلب اعتماد عمومی و رسیدن به شهری ایمن با ساختاری مناسب برای سکونت ، فعالیت و فراغت مطلوب ازجمله مهمترین محورهای سیاست های شرکت شهربان و حریم بان است.
براساس این گزارش ، عدم تکریم نیروهای اجرایی ، عدم همراهی مدیران شهری در اجرای ماموریت های واگذار شده ، عدم حمایت و همراهی مامورین انتظامی در اجرای ماموریت ها ، حمایت و معاضدتهای قضایی از نیروهای آسیب دیده و مجری قانون و ... ازجمله محورهای مشکلات و انتظارت مطرح شده از سوی پیمارنکاران این شرکت بود.