روزآمد بودن در مدیریت شهر مهمترین رسالت شرکت شهربان و حریم بان است
معاونان شهرسازی شهرداری های کلانشهرهای کشور با پیشینه، ماموریتها، فعالیتها و رویکردهای شرکت شهربان و حریمبان شهرداری تهران آشنا شدند.
به گزارش روابط عمومی شرکت شهربان و حریمبان شهرداری تهران، مدیرعامل این شرکت در نشست معاونان شهرسازی شهرداریهای کلانشهرهای کشور گزارشی از فعالیتها و تجربههای شرکت شهربان و حریمبان شهرداری تهران ارایه کرد.
شریفی در این گزارش با اشاره به ضرورتهای شهر تهران در تاسیس شرکت شهربان و حریمبان و همچنین مصوبههای شورای اسلامی شهر تهران در باره شرکت و موضوع آن گفت: مهمترین مساله برای ما شیوه تعامل با شهروندان و همچنین روزآمد بودن در مدیریت شهر و نظارت بر ساخت و سازهاست.
او افزود: با نگاه اجتماع محور و رویکرد مشارکت دادن شهروندان در مدیریت شهر، ما در پی کاهش نقش نظارتی عوامل شهربان هستیم و امیدواریم بتوانیم این موضوع را با افزایش احساس مسولیت شهروندان محقق کنیم.
شریفی در بخش دیگری از این گزارش به موضوع سوگیری شرکت برای بهرهمندی از فناوریهای روز به ویژه در حوزه فناوری اطلاعات اشاره و خاطر نشان کرد: طرحی در شرکت در حال آمادهسازی و اجرای آزمایشی است که تعیین ماموریتهای گروههای گشت شهربان و همچنین مسیر حرکت آنها توسط نرمافزار و در بهینهترین حالت تعیین میشود.
در ادامه نین نشست معاونان شهرسازی شهرداریهای کلانشهرها برخی از ابهامات خود درباره مستندهای حقوقی فعالیتهای شهربان و حریمبان و برخورد با تخلف را مطرح کردند و مدیرعامل شهربان و حریمبان به این پرسشها و ابهامها پاسخ داد.
شریفی در پایان این نشست با تاکید بر آمادگی شرکت برای در اختیار دیگر شهرداریها قرار دادن تجربیات و دستاوردهای خود؛ از اعضا دعوت کرد تا با حضور در شرکت شهربان و حریم بان از نزدیک با این شرکت و فعالیتهای آن آشنا شوند.