دات نت نیوک
مقالات و یادداشتها
  • جزییات مطلب
  • تصاویر پیوست
  • ارسال نظر

پنجشنبه 27 آبان 1395/ جاده هراز ؛روستاي آبگرم لاريجان

پنجشنبه 27 آبان 1395/ جاده هراز ؛روستاي آبگرم لاريجان

پيشنهاد : سفر يك روزه گردشگري طبيعت و سلامت
مقصد:جاده هراز ؛روستاي آبگرم لاريجان

از مسير فرعي پلور-رينه-آبگرم  برويد نقشه را چك كنيد اين مسير حتما جذابتر و زيباتر است؛البته توجه كنيد به تاريكي نخوريد.

رينه شهري است، كه قدمتي حدود هشتاد سال سابقه شهر بودن دارد اما به روستا شبيه است، بعد از احداث جاده هراز در دهه چهل توسعه رينه كند شده است.بیشتر به روستا می ماند تا شهر.

 

نمایی از رینه-دید جنوب بهه شمال

 

ماهيت روستاي آبگرم لاريجان كاملا گردشگريست؛دهها هتل و سوييت اقامتي ، كبابفروشي و رستوران ،قصابي و سوپري فضاي خوبي را براي گردشگران فراهم مي كند.
سرتاسر روستا با دوربين كنترل مي شود،ورود و خروجي آبگرم دكه نگهباني است ،دوربين هم كاشته شده بود.هتل ما هم چندين دوربين داشت،شب هم درهاي نرده اي ورودي هتل را مي بندند.عموم مسافران ماشينهاي خود را شب هنگام در پاركينگ خاكي روستا كه در جنوب خيابان اصلي روستا و راسته تجاري و گردشگري قرار دارد،پارك مي كنند،فكر مي كنم حدود سيصد ماشين جا مي شد.چندين دوربين بر همه محوطه پاركينگ مسلط بود.تعداد كمي از هتلها پاركينگ دارند
 

 

اگر ساكن روستا نباشيد (و يا اقامت شبانه)بايد براي ورود به  روستا ورودي بدهيد.
در همه روستا،تنها يك نانواني تافتون بود،هر نان ٤٠٠ تومان بود هم قيمت تهران،روستاي مَلار نانوايي فعال نداشت و رينه نانوايي بربري هم داشت.
رينه پاسگاه انتظامي،پست بانك و بانك و ثبت وادارات دولتي دارد اما آبگرم و بقيه روستاها ازين خدمات بي بهره اند

كلا شش كانال تلويزيون آنالوگ در آبگرم قابل رويت بود.آن هم با كيفيت نامناسب.
فركانس موج راديويي كه آنجا بگيرد را هم كمتر كسي مي شناخت؛شايد نيازشان نيست
قيمت هتل وسط هقته و آخر هفته متفاوته،هتلی که ما بودیم ، ايام تعطيل شبي سيصد هزار و آخر هفته چهارصد هزار؛به نظرم اينجا نرخها شناور شده اند،اما در مجموع بالاست.
خيابان اصلي روستا،خيلي با روح بود،از صبح زود تا شب.چراغهاي مغازه ها،دود و بوي كباب،پارك پيوسته ماشينها در دوطرف خيابان ،آمد و شد مردان و زنان كه بعضي ها كيف اسباب حمام آبگرم همراه داشتند،سگها و گربه ها كه بي آزار از كنار آدم مي گذشتند و...نشان از رونق روستا داشت،عواملي كه در رينه يا ملار وجود نداشت.
گاز گوگرد ،و دماي بالاي آب (حدود ٦٢درجه)در حوضچه هاي آبگرم،بخار داغ و تندي را توليد مي كرد كه تحمل اين آب معدني مفيد و درمانگر را بر پوست بدن سخت مي كرد
با اينكه روستا در دامنه دماوند قرار دارد اما ديدن عظمت و هيبت قله امكان پذير نيست.اگر به ديدن كوه علاقه داشته باشيد مي توانيد به روستاي ملار كه در سه كيلومتري شمال غربي آبگرم قرار دارد برويد و يا آنكه در جاده رينه -پلور به ميانه هاي راه برسيد.البته اگه شانس داشته باشيد و ابرها زودتر روي ماه دماوند را نپوشانده باشند.
كباب و ماست محلي اين منطقه ممتاز است.گوشت منطقه از گوسفنداني است كه در دامنه كوه چرا مي كنند،بسيار لذيد و نرم .ماست منطقه هم خيلي خوشمزه است .مزه واقعي ماست و كباب را در اين منطقه تجربه كنيد
سكوت منطقه بي نظير بود،شب هنگام هيچ صدايي شنيده نمي شد هيچ هيچ

 

نمایی از قله دماوند ،پوشیده از ابر،در مسیر رینه به پلور

 

روستای ملار،نزدیکترین روستای شرق کوه دماوند

 

 

 



1.8Article Rating

  • پنجشنبه 27 آبان 1395/ جاده هراز ؛روستاي آبگرم لاريجان

ارسال نظر جدید

نام

ایمیل

وب سایت

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.